Přejít k hlavnímu obsahu

8.4.2020 | #Pojištěnci

Se ZP MV ČR se pohodlně domluví i neslyšící

Lidé se sluchovým postižením mohou díky online přepisu komunikovat snadněji s operátory infolinky Zdravotní pojišťovny ministerstva vnitra ČR. "Řešit složitou životní situaci, kterou nám přinesla koronavirová epidemie, je obtížné pro zdravé, natož pak pro hendikepované spoluobčany. Proto jsme rádi, že jsme mohli lidem se sluchovým postižením zpřístupnit službu online přepisu, díky kterému mohou přímo komunikovat s operátory naší infolinky,“ uvedl generální ředitel ZP MV ČR David Kostka. Komunikace probíhá tak, že si klient na webu www.zpmvcr.cz vyhledá modrou ikonu s piktogramem přeškrtnutého ucha. Po jejím rozkliknutí napíše své telefonní číslo a potvrdí tlačítkem „Zavolejte mi“. Počká na písemné potvrzení, že může začít mluvit.

Hovor probíhá online

Online přepis řeči operátora dodavatelské společnosti Transkript pak klient sleduje v reálném čase hovoru na webové stránce. Služba je pro klienty ZP MV ČR dostupná do června zdarma, a to od pondělí do čtvrtka od 9 do 18 hod. a v pátek od 9 do 17 hodin. Rozhovor mezi volajícím a zdravotní pojišťovnou online přepisem probíhá paralelně hlasem a psaným textem. Online přepis nijak nezpomaluje vyřízení hovoru a pro operátora infolinky probíhá vše jako při běžném telefonátu.

Tato služba je vhodná nejen pro sluchově postižené, ale i pro seniory či cizince, kteří preferují psanou formu komunikace. V ČR je přibližně půl milionu osob se sluchovým postižením. Ti díky podobným formám moderní komunikace získávají snadnější přístup k informacím. Nejsou závislí jen na posílání SMS zpráv či emailů.

 Jak postupovat:

  1. Klient na webu vyhledá symbol „Infolinky s online přepisem zde: , klikne na odkaz "Klikněte na formulář ZDE" a je přesměrován na stránku, kde do okénka zadá své telefonní číslo a klikne na tlačítko "zavolejte mi".
  2. Následně se zobrazí okno, kde je klient osloven ze strany služby Transkript, která mu zavolá zpět na jeho uvedené telefonní číslo, a skrze dialogové okno s ním psanou formou komunikuje.
  3. Operátor zavolá infolinku ZP MV ČR (844 211 211) a po spojení dostane klient od služby písemný pokyn, že je vše připraveno a může se dotazovat.
  4. Služba pak doslovně zobrazuje v textové podobě vše, co zaměstnanec pojišťovny říká a klient díky operátorovi reaguje mluvenou češtinou.

Aby vám neutekla žádná naše slevová akce nebo nabídka,
sledujte nás na Facebooku nebo Instagramu

Přečtěte si také

Zdraví jako vášeň

Zdraví jako vášeň - letní speciál

14. 8. 2020 | #Pojištěnci

Milí klienti, v těchto dnech jsme vydali letní číslo časopisu Zdraví jako vášeň, které vám nabízíme k přečtení. Můžete zalistovat v elektronickém vydání ZDE, případně se zastavit na kterémkoliv klientském pracovišti a výtisk si zdarma odnést domů.

[více]

Dále z 211