
Do eKomunikace se nyní můžete přihlašovat i pomocí bankovní identity
Rozšiřujeme technické možnosti, jak se přihlásit na náš portál eKomunikace. Kromě už zavedených způsobů vaší identifikace při vstupu na portál zavádíme nově přihlášení prostřednictvím bankovní identity. Reálně tak budete mít na výběr ze tří způsobů přihlášení: první možností je tradiční použití PINu a hesla, druhou přihlášení pomocí NIA ID a třetí přihlášení pomocí bankovní ID.
Přihlášení pomocí bankovní identity, stejně jako pomocí NIA ID, nevyžaduje, abyste měli na portálu eKomunikace předem aktivován svůj účet, tj. účet, k němuž máte vygenerovaný PIN a heslo. Pokud účet na eKomunikaci zatím nemáte, po prvním přihlášení prostřednictvím bankovní ID, popř. NIA ID vám vznikne automaticky. PIN ani heslo nepotřebujete. Ale pozor! PIN a heslo jsou zatím stále nutné pro přihlášení do mobilní aplikace.
Co je bankovní identita
Bankovní identita je totožnost klienta banky digitálně ověřovaná při každém vstupu do jeho internetového bankovnictví. Vzhledem k tomu, že metody identifikace klientů používané bankami jsou velmi spolehlivé a bezpečné, může být ověření identity bankou využito jako klíč otvírající přístup nejen k bankovním, ale i dalším chráněným účtům klienta, jako je i klientský účet na našem portálu eKomunikace. V současnosti mohou tento způsob přihlášení na náš portál eKomunikace začít využívat klienti mající internetové bankovnictví u České spořitelny, Komerční banky, Air banky, Moneta Money Bank nebo Raiffeisenbank.
Jak se přihlásit prostřednictvím bankovní identity
- Na úvodní stránce portálu eKomunikace zvolte v menu možnost přihlášení prostřednictvím bankovní identity (Bank iD).


- Po zobrazení nabídky spolupracujících bank zvolte svou banku.

- Následuje přesměrování do digitálního prostředí vaší banky, kde proběhne ověření vaší identity.
- Poté budete přesměrováni zpět do digitálního prostředí naší pojišťovny a přihlášeni do eKomunikace.
Podobným způsobem probíhá přihlašování pomocí NIA ID. Vaše totožnost je v tomto případě ověřována prostřednictvím portálu Identita občana, který provozuje stát. Kromě toho můžete používat tradiční způsob přihlášení – pomocí PINu a hesla. O vygenerování PINu a hesla můžete kdykoli požádat. Návod, jak získat přístup do eKomunikace, najdete zde.
V blízké budoucnosti plánujeme rozšíření použití bankovní ID a NIA ID pro předvyplnění a podpis přihlášky, pro předvyplnění a podpis žádostí a pro přihlášení do mobilní aplikace ZP211.