
Měníme infolinku. Volání na číslo 844 211 211 jsme zrušili, protože už není výhodné
Na začátku října 2025 jsme uvedli do provozu informační linku na telefonním čísle +420 224 211 211. Tato nová infolinka má nahradit dosavadní „modrou linku“ 844 211 211, jejíž používání se v průběhu času stalo pro většinu našich klientů a zákazníků nevýhodným.
Jde o to, že lidem, kteří dnes už většinou mají k dispozici volné minuty pro volání mobilním telefonem v rámci některého z tarifů nabízených mobilními operátory, se volání na tzv. modrou linku do těchto volných minut nezapočítává. Tím vznikají našich klientům a zákazníkům nadbytečné výdaje za komunikaci s naší pojišťovnou. Provoz naší infolinky na čísle 844 211 211 bude proto ukončen, a to k 30. listopadu 2025.
Co jsou tzv. modré linky
„Modré linky“ byly původně zamýšleny a zavedeny jako kompromisní řešení mezi bezplatnými „zelenými linkami“ s předčíslím 800 a plně zpoplatněnými čísly. Náklady na hovor se u modré linky dělí mezi volajícího a volaného. V praxi to znamená, že volající platí za hovor zvláštní sazbu. Cena za takový hovor se pohybuje obvykle mezi 4 až 5 Kč za minutu v závislosti na operátorovi, ovšem nezapočítává se do volných minut, a to ani u neomezených tarifů. Mnozí uživatelé si v takovém případě až zpětně uvědomí, že jim byl hovor účtován zvlášť.
Z důvodu rostoucí kritiky ze strany veřejnosti i odborníků upozorňující na nevýhodnost těchto linek pro volající řada institucí své modré linky (telefonní čísla začínající předčíslím 81, 83 nebo 843–846) ruší a nahrazuje je běžnými čísly. Také Zdravotní pojišťovna ministerstva vnitra se k tomuto kroku nyní rozhodla. Věříme, že naši klienti tuto změnu přijmou jako snahu o zkvalitnění našich služeb.