Přejít k hlavnímu obsahu

Ombudsman je důležitou součástí služeb ZP MV ČR

Lucie Nováková

Lucie Nováková
Ombudsmanka ZP 211

Posláním naší pojišťovny je zajišťovat dostupnou zdravotní péči a pomáhat vám tak zlepšovat kvalitu života. Proto jsme jako první zdravotní pojišťovna už v roce 2016 zavedli funkci ombudsmana. Kdo to je? Jaké má poslání a s čím vám může pomoct?

Ombudsmanem se obecně míní ochránce práv. Vedle jeho známé podoby ochránce všeobecných lidských práv existuje i celá řada dalších ombudsmanů. Tuto funkci vytvořily i mnohé firmy a organizace, aby umožnily svým klientům a partnerům domoct se konkrétních práv a nároků efektivněji, rychleji a lidštěji.

V první řadě platí, že ombudsman „dvěstějedenáctky” je tady pro vás. Nezabývá se ničím jiným než vašimi požadavky, návrhy, dotazy a podněty. Je zbaven všech běžných „kancelářských” povinností a odpovědností, je nezávislý a nestranný. Zároveň je vybaven odpovídajícími kompetencemi – tak, aby vaše podněty a problémy nezapadly, ale aby se řešily.

Systém zdravotní péče není jednoduchý. Někdy může dojít k nedorozumění či opomenutí. V takových situacích ombudsman funguje jako ochránce zdravých vztahů, průvodce systémem zdravotního pojištění a moderátor případných nedorozumění.

Co všechno ombudsman dělá?

  • Naslouchá a chápe problémy z individuálního pohledu
  • Pomáhá orientovat se v problému, vyhodnotit možnosti, zaměřit se na reálné řešení
  • Pomáhá stranám případného konfliktu domluvit se, prosazovat vlastní názory, potlačit obavy
  • Usnadňuje neformální řešení problémů
  • Pomáhá napojit se na správný zdroj informací
  • Upozorňuje na systémové problémy v organizaci, pomáhá identifikovat příležitosti pro zlepšení podmínek nebo prostředí

 

 Ombudsman 2

Na jakých principech stojí práce ombudsmana?

   Nezávislost

    Nestrannost

    Diskrétnost

    Samostatnost

    Bezplatnost

    Neformálnost

Čím vším ombudsman může být?

    Navigátorem

    Moderátorem

    Poradcem

    Důvěrníkem

Napište ombudsmanovi!

Pokud na nás máte nějaký dotaz nebo připomínku, napište ombudsmanovi.

Aktuality

samotest

Ukončení provozu portálu Samotesty-covid.cz

23. 9. 2021 | #Pojištěnci | #Plátci

Vážení zaměstnavatelé,    k 30. září 2021 dojde k ukončení provozu portálu všech zdravotních pojišťoven Samotesty-covid.cz, který sloužil pro odesílání žádostí o příspěvek na částečnou kompenzaci nákladů na samotestování ve firmách a u OSVČ.

[více]
ruce

Pacientů s alzheimerem přibývá. Většina z nich se o své diagnóze nedozví včas

21. 9. 2021 | #Pojištěnci | #Plátci | #Poskytovatelé

Podle Zdravotní pojišťovny ministerstva vnitra ČR (ZP MV ČR) se loňský počet jejích klientů s Alzheimerovou chorobou zvýšil o 6 %. Alarmující je, že drtivá většina pacientů je diagnostikována pozdě nebo o své nemoci vůbec neví. Riziko onemocnění se přitom zvyšuje s věkem – předcházet mu pomáhá především vyvážená strava a zdravý životní styl.

[více]

Aby vám neutekla žádná naše slevová akce nebo nabídka,
sledujte nás na Facebooku nebo Instagramu

Dále z 211